سید جواد ذاکر ، یکی که مثل هیچکس نبود

آسید جواد ذاکر در اوج رفت و همیشه هم در اوج باقی خواهد ماند

سید جواد ذاکر ، یکی که مثل هیچکس نبود

آسید جواد ذاکر در اوج رفت و همیشه هم در اوج باقی خواهد ماند

سید جواد ذاکر  ، یکی که مثل هیچکس نبود

بسم رب ارباب بی کسان مولانا حسین بن علی (ع)

چه ساده اند آنها که فکر می کنند من عکس تو را به دیوار های قلبم آویزان کرده ام ...
آن ها نمی دانند که من دیوار های قلبم را به عکس تو آویخته ام ...

نمیدانم چرا مینویسم ولی این را میدانم که نمینویسم تا حقانیت ثابت کنم , حقانیت این خاندان اظهرمن الشمس است و آن را که عیانست چه حاجت به بیان است !
مینویسم چون لذت میبرم از اینهمه جاه و منقبت , از این همه حلاوت !
مینویسم چون نمیدانم چرا همیشه خوبان مظلوم بوده و هستند , سید جواد هم به عشق مولاش مظلوم شد و مظلوم شهید شد (شهید عشق) .

این مردمی که به حضرت علی می گفتند نماز نمی خونه , دیگه می خواستید به سید رحم کنن !

سید جواد مثل اربابش بود , آره ; به امام حسین وضو میگرفت ولی تو قتلگاه بهش سنگ میزدن و میگفتن کافره !!!

به قول آقا رضای هلالی شاید صدا و سیمای ما سید جواد رو نمیشناخت ! ولی از این حرف حمید خان علیمی هم نمیشه گذشت که میگفت :
تلویزیون برا آسید جواد خیلی کوچیک بود !

به قول حمید آقای علیمی , سید بزرگتر از این دنیا بود , برا همین نتونست بمونه !

هرکس حسین گفته که ذاکر نمیشود
مردم غلام فاطمه کافر نمیشود ...

آخرین نظرات
نویسندگان

سیــد جواد ذاکــــــر که بود و چرا ماندگار شد ( 5)


1 ) س : آقای دارستانی چندسال پیش در سالگرد سید ذاکر در مسجد حضرت خدیجه فرمود سیدجواد را به خاطر اشعاری که می خواند اخراج کردند ؟

ج : اول بفرمائید که آقای دارستانی کجا این مطلب رو فرمودند ! ؟ شایــد حاج احمد راجع به تهمت ها و حرفهایی که پشت سر سیــد زده اند این مطلب رو فرمودند !!!

علت فاصله گرفتن از درس حوزه هم فقط خود سیــد بود , که بقول دوستان متعدد و نزدیک سید جواد از جمله حجت السلام سید علی سجادی و آقای سید جواد موسوی و ... سیــد اعتقاد داشت که سربازی برای حضرت حجت روحی فداه یا به نوعی طلبه شدن کار هرکسی نیست و بقولی ایشان خود را لایق این سربازی ندانستن و تصمیم گرفتن که از مدرسه جدا بشن و به مداحی بپردازند و اینجور خدمت کنن !

 

2 ) س : واقعا هیئت یا زینب سلام الله علیها و هیئت فاطمیون موسس اش سیدجواد بوده ؟

ج : راجع به هیئت یا زینب سلام الله علیها هم , آقای اصغر ورمزیار از دوستان و هم اتاقی سیــد گفتن که , زمانی که سریال امام علی علیه السلام پخش میشد و سید نیز علاقه داشت به این فیلم , به گلزار شهداء میامدیم و کنار خادم آستان حضرت علی بن جعفر علیه السلام , این فیلم را میدیدیم و چنان بعد از پایان سریال درب مدرسه بسته میشد در کنار ضریح امامزاده مقدس شروع به برگزاری روضه و سینه زنی میکردیم تا نماز صبح ,  و بعد از نماز راهی مدرسه میشدیم.

همین مسئله باعث آشنایی خیلی از هیئتی ها با شخص سیــد جواد شد ;  از جمله آقای حاج مهدی سلحشور, هادی خادم الحسین, آقا اسلام میرزایی, سید مجتبی طبسی و ...

برنامه گلزار شهدا  از آن زمان بحمدالله و عنایت شخص سیدالشهدا علیه السلام ادامه دارد .

راجع به هیئت فاطمیون قم نیز به همین نحوه طبق آشنایی و هم مدرسه بودن سید با حاج مهدی زمینه شروع و تأسیس هیئت فاطمیون نیز بنا گذاشته شد .

 

3 ) س : شغل سید چی بود ؟

ج : آقا سیــد جواد از اونجایی که برای روضه خوانی به هیچ وجه نرخی تعیین نمیکردند ! (قابل توجه بعضی ذاکرین) سعی کردند که مثل خیلی از دوستان هیئتی و بعضاً مداحین عزیز شغلی داشته باشند .

مدتی در کاشان در کارخانه فرش , در اصفهان فروش دکوراسیون آشپزخانه(MDF) و در قم هم مدتی مشغول کارهای مختلفی , مثل فروش لوازم یدکی و حتی فروش برنج بودند و قابل ذکر است که بعداز رحلت هیچ سرمایه مالی نداشتن!

البته قابل ذکر است که سرمایه این کارها از دوستان بود و مبلغی هم بعنوان حقوق میگرفتن!

 

4 ) س : چرا سید تو قم یه هیئت به نام لوالزینب تاسیس کرد و یه مدت تو کاشان نخوند ؟

ج : در زمان طلبگی آقا سید بعد رفاقت با یکسری از دوستان و هم بحثی ها تصمیم به تأسیس هیئتی برای تشکیل جلسات خصوصی خود گرفتن , البته نمیشه گفت هیئت , یک محفل اشک بی نظیر و استثنائی که متشکل بود از 7 تن از سلاله حضرت مرضیه سلام الله علیها که در منزل حضرت آیت الله سجادی در شهر قم برگزار میشد ، چون فرزنـد آیت الله سجادی بنام حجت الاسلام سید علی سجادی هم حجره ای و از دوستان سید بودند تصمیم به این شد که در منزل این عالم بزرگوار که بنام بیت الاحــزان حضرت زهرا سلام الله علیها نام گرفت جلسات هیئت تشکیل شود . علاقه سیــد جواد ذاکــر و ارتباط قلبی این سید مظلوم با عقیله العرب حضرت زینب سلام الله علیها بیشتر محسوس بود نسبت به آل الله علیها سلام .

به همین دلیل سید علاقه به این داشتن که هیئتشان به نام مبارکه حضرت زینب سلام الله علیها زینت بخشیده شود,  که از طریق قــرآن اسم چندتن از اهلبیت علیهم السلام گذاشته شد و قرعه بنام مادر سه ساله حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها در آمد که هیئت بنام (هیئت شیفتگان حضرت رقیه سلام الله علیها) آغاز بکار کرد .

جلسات بصورت خصوصی برگزار شد,  که بعدها عده ای دیگر از دوستداران به جمع 7نفره اضافه و این هیئت خصوصی تا حدودی

به هیئت تقریباً عمومی در فضای بسیار کوچک (منزل آیت الله سجادی) ادامه پیدا کرد, ولی اون کیفیت جلسات کاملاً خصوصی را نداشت . علت شهرت بسیار بالای سید جواد بود که کم کم هیئتی ها و حتی دوستان شهرستانی را برای عزای اهلبیت علیهم السلام

را به آن فضا می کشاند . و بعداً چون جمعیت بسیار زیاد شده بود و منزل نیز جوابگوی این جمعیت را نمی داد , تصمیم گرفتن در محرم 1383جلسه بصورت عمومی برگزار شود و جلسات برگزار شد ,  به حدی که تا سه شب اول جلسات حسینیه ی که انتخاب کرده بودند جوابگو نبود و مجبور به جابجایی به مکان دیگه برای ادامه جلسات شوند , که به محل حسینیه اهل البیت علیهم السلام (محل فعلی برگزاری جلسات هیئت فاطمیون قم) انتقال پیدا کرد , هرچند اون فضا هم جوابگو نبود و خود آسید علی سجادی فرمودند ؛ که چون ما نمیتوانستیم و خیلی تمایل به برگزاری جلسات عمومی نداشتیم و قطعاً بی تجربه هم بودیم اون جلسه آخر(عمومی) هیئت شد و ...

این نکته رو هم اضافه کنم که سیــد عزیز آخرین حضورشون در این هیئت شب شهادت امیــرالمؤمنیــن علیه السلام 1384 بود که عطر و بویی جلسات خصوصی قبل رو داشت , چون بدون تبلیغ و آمادگی قبلی حضور پیدا کردند و سی دی این جلسه نیز بعد از فوت سید عزیز نیز پخش شد و این هیئت شیفتگان حضرت رقیه سلام الله علیها همچنان ادامه دارد و در شب شهادت اهلبیت علیهم السلام برگزار است .


نظرات  (۱۲)

روحشون شاد  من که از بچگی با صدای ایشون به هیئت علاقه مند شدم اجرشون با امام حسین خیلیا  رو  با احساسی که تو صداش بودسمت هیئت ها کشوند
سلام بخاطر سایت عالیتون ممنون به جواب خیلی از سوالام رسید
روحت شاد سید دلم لک زده یه بار دیگه برم سر مزارش آرامشی اونجا پیدا میکنم که هیچ جای دیگه حس نمیکنم تو چهار سالی که قم بودم هر وقت ناراحت بودم میرفتم قبرستان نو آنچنان آروم میشدم که حد نداره دعا کنید بازم بتونم برم
ممنون من همیشه فکر میکردم مداحی شغل ایشون باشه انشالله توفیق پیدا کنم مزاراین سید بزرگوار را زیارت کنم
خداوند به روح سید بزرگوار آرامش عطا فرماید. 

واقعا دلم خیلی هوای حرم فاطمه معصومه (ع) رو کرده و بعد از یه دل سر زیارت رفتن به مزار ذاکر اهل بیت سید ذاکر. روحش شاد

من هیئتی بودنم رو مدیون سید ذاکر هستم باصدای ایشون وارد مجالس حسین ع شدم خداوند روحش را قرین رحمت قرار بدهد هروقت قم میام یک ساعتی کنار مزارشون خلوت میکنم
بنده به واسطه صدای این سید عزیز با امام حسین ع آشنا شدم و هیاتی شدیم و بعد هم برای تحصیل به حوزه علمیه اومدیم و بعد هم تو حوزه حافظ کل قرآن شدم.و اکنون در تمومی دوره های قرآنیم و مباحثه های قرآنی یاد سید عزیز هستم و با صداش اشک میریزیم.ان شالله سر سفره ارباب شفاعت مارو بکند.


من چند سال خارج کشور بودم وقتی امدم ایران صدای سید جواد رو گوش دادم عاشق سید شدم و الانم همیشه با صداش حال میکنم بزرگترین حسرتو زمانی خوردم که خبر دار شدم سرطان گرفت من الانم عاشق سید جوادم و هیچ مداحی رو نمیتونم جاش ببینم واقعا بی نظیر بود سید روحش شاد
خدا رحمت کند سید را صدای ایشان همیشه در دل عاشقان امام حسین می ماند روحش شاد ویادش گرامی باد
صدایت ماندگار. سید جواد..دست ماروهم بگیر نوکر حضرت زینب(س). جات سبز و جاودان
خدا رحمتش کنه با اخلاص بی ریا میخوند شاگرد حاج غلامرضا عینی فرد زنجانی بود شاید فارس زبان ها استاد عینی فرد کمتر بشناسند سبک سید جواد مثل حاج غلامرضا عینی فرد میباشد روحش قرین رحمت الهی 

الله روحون شاد اله سین. 

سوالی که ذهنم رو مشغول کرده همسایه شدن سید با رسول ترک هستش. اینا انسان های معمولی مثل من نیستن. بلکه توسل به ائمه (ع) و وصل بودنشون به سفینه النجاة هست که خاص شون کرده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی