سید جواد ذاکر ، یکی که مثل هیچکس نبود

آسید جواد ذاکر در اوج رفت و همیشه هم در اوج باقی خواهد ماند

سید جواد ذاکر ، یکی که مثل هیچکس نبود

آسید جواد ذاکر در اوج رفت و همیشه هم در اوج باقی خواهد ماند

سید جواد ذاکر  ، یکی که مثل هیچکس نبود

بسم رب ارباب بی کسان مولانا حسین بن علی (ع)

چه ساده اند آنها که فکر می کنند من عکس تو را به دیوار های قلبم آویزان کرده ام ...
آن ها نمی دانند که من دیوار های قلبم را به عکس تو آویخته ام ...

نمیدانم چرا مینویسم ولی این را میدانم که نمینویسم تا حقانیت ثابت کنم , حقانیت این خاندان اظهرمن الشمس است و آن را که عیانست چه حاجت به بیان است !
مینویسم چون لذت میبرم از اینهمه جاه و منقبت , از این همه حلاوت !
مینویسم چون نمیدانم چرا همیشه خوبان مظلوم بوده و هستند , سید جواد هم به عشق مولاش مظلوم شد و مظلوم شهید شد (شهید عشق) .

این مردمی که به حضرت علی می گفتند نماز نمی خونه , دیگه می خواستید به سید رحم کنن !

سید جواد مثل اربابش بود , آره ; به امام حسین وضو میگرفت ولی تو قتلگاه بهش سنگ میزدن و میگفتن کافره !!!

به قول آقا رضای هلالی شاید صدا و سیمای ما سید جواد رو نمیشناخت ! ولی از این حرف حمید خان علیمی هم نمیشه گذشت که میگفت :
تلویزیون برا آسید جواد خیلی کوچیک بود !

به قول حمید آقای علیمی , سید بزرگتر از این دنیا بود , برا همین نتونست بمونه !

هرکس حسین گفته که ذاکر نمیشود
مردم غلام فاطمه کافر نمیشود ...

آخرین نظرات
نویسندگان

سراحساس

 

نام : میر محمد

 

نام خانوادگی : ذاکری طباطبایی

 

نام پدر :  میر حبیب

 

وضعیت تاهل : متاهل

 

فرزند : نداشت

 

مشهور به :  سید ذاکر

 

تاریخ ولادت :  سی ویکم شهریور ماه ۱۳۵۵

 

محل ولادت : خوی ( یکی از توابع آذربایجان غربی )

 

شماره شناسنامه :   ۴۵۶۳۶

 

محل دفن  : شهر مقدس قم در قبرستان نو (پشت حرم حضرت معصومه (سلام الله )

 

تاریخ فوت :  پانزدهم تیر ماه ۱۳۸۵ بیمارستان میلاد تهران

 

علت فوت : ابتلا به سرطان ریه (بعد از گذراندن ۴۰ روز در حالت کما و بستری بودن در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و بیمارستان میلاد تهران )

 

 


 

 

 

۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۵۵در شهرستان خوی از شهرستانهای  اذربایجان غربی و درخانواده ای متدین و از سلاله حضرت زهرا (س)  پسری به دنیا امد که نامش را  ( میر محمد) نهادند. نام اصلی و شناسنامه ای سید ،میر محمد بوده و در کودکی بعلت بیماری (ظاهرا سرطان) احتمال مرگش وجود داشته پدرش سید حبیب ذاکری نذر امام جواد میکنه اگه بچه ام خوب شد اسمش را می زارم محمد جواد در ضمن فامیل اصلی سید هم طباطبائی است . ولی قدیم که پدرش خواسته شناسنامه بگیرد چون میر حبیب مداح و ذاکر امام حسین بود.نام خانوادگی را ذاکری انتخاب می کنه. سید از پدر و مادری که از سادات بودن متولد شده.از نسل طباطبائی در واقع سیدی دو شرفه محسوب میشه پدر سید محمد جواد  میر حبیب ذاکری  نام داشت که وی از مداحان بااخلاص شهرستان خوی بود. مادر وی که زنی مومنه و از سادات بود در همان دوران کودکی  سید محمد جواد  دارفانی را وداع گفت و سید محمد جواد از دوران کودکی از مهر مادری بی نصیب بود .

 

وی تا پایان دوران تحصیلی متوسطه در خوی بود و مداحی که در خاندان وی ریشه داشت را هم ادامه داد.

 

بعد از پایان تحصیلات برای کسب علوم حوزوی راهی قم شد و در مدرسه علمیه رضویه مشغول به تحصیل شد و مداحی را نیز ادامه داد.

 

سید محمد جواد  پرچم دار سبکهای جدیدی از مداحی بود که بسیاری از مردم الالخصوص جوانان را به سوی هیئت ها میکشاند حتی جوانانی که تا قبل از آن انسی با هیئت ها نداشتند. همین کار او خیلی از کسانی که شناختی از اسلام واهل بیت نداشتن به هیت ها کشاند و خیلی مداحان جوانان تر و شهرستانی از وی الگو گرفتند. وی از این جهت انقلابی به راه انداخت که به جنگ تهاجم فرهنگی دشمنان و مخالفین اسلام و تشیع رفته بود خیلی سریع نام سید ذاکر بر سر زبان ها افتاد و در دل خیلی از دوستدارانش جای گرفت. ارئه همین سبک ها به مزاج خیلی ها نمی ساخت مثلا برخی مداحان قدیمی تر و

 

برای مداحی سید در تهران مشکل ایجاد کردند و در قم هم برای وی محدودیت ایجاد کردند . سید  به دارالمومنین کاشان رفت از انجا به اصفهان و بعد ازمدتی مجددا” به کاشان بازگشت و گهگداری در قم هم مداحی میکرد . ضمن اینکه سید بعد از ازدواج در قم و در شهرک قدس در منزلی اجاره ای سکونت داشت. وی یکی از با اخلاص ترین مداحان زمانه در سبک های نوین مداحی بود . و یکی از فقیر ترین و بی ریا ترین زندگی ها را داشت. چند سال بعد میر حبیب ذاکر پدر سید محمدجواد  به دیار باقی شتافت و برای اخرین بار  سید برای شرکت در مراسمات ترحیم پدر به خوی رفت .

 

و این اخرین حضور وی در زادگاهش بود . زیرا  خیلی سریع علایم  بیماری سرطان در وی هویدا شد . بعد از  سپری کردن دوران شیمی درمانی  برای اولین بار سید در روز عید غدیر در هیئت جنت الحسین (ع) حضور پیدا کرد و اخرین حضور وی  روز ۲۸و ۲۹صفر  در سال ۱۳۸۵شمسی  در مشهد مقدس و در حضورهیئت زنجانیها بود .

 

بیماری سید به اوج رسید و وی در اوایل خرداد ماه ۱۳۸۵شمسی در اثر از کار افتادن سلولهای مغز در  کما فرو رفت و بعد از حدود ۴۰روز در  ساعت ۲بامداد شانزدهم تیر ما ه  ۱۳۸۵شمسی در بیمارستان میلاد تهران به دیدار معبودش شتافت. پیکر  زند یاد ذاکر در مقابل حرم حضرت معصومه (س) و در قبرستان (نو ) و درکنار قبر رسول ترک  ارام گرفت. برای سید ذاکر مراسم تشیع با شکوهی در قم برگزار شد به طوری که خیلی از کسبه و مردم گمان بردند عالم یا مرجعی از دنیا رفته است.و این تشیع باشکوه دور ازانتظار نبود .

 

یاد و نامش گرامی و راهش پر رهرو باد.