سید جواد ذاکر ، یکی که مثل هیچکس نبود

آسید جواد ذاکر در اوج رفت و همیشه هم در اوج باقی خواهد ماند

سید جواد ذاکر ، یکی که مثل هیچکس نبود

آسید جواد ذاکر در اوج رفت و همیشه هم در اوج باقی خواهد ماند

سید جواد ذاکر  ، یکی که مثل هیچکس نبود

بسم رب ارباب بی کسان مولانا حسین بن علی (ع)

چه ساده اند آنها که فکر می کنند من عکس تو را به دیوار های قلبم آویزان کرده ام ...
آن ها نمی دانند که من دیوار های قلبم را به عکس تو آویخته ام ...

نمیدانم چرا مینویسم ولی این را میدانم که نمینویسم تا حقانیت ثابت کنم , حقانیت این خاندان اظهرمن الشمس است و آن را که عیانست چه حاجت به بیان است !
مینویسم چون لذت میبرم از اینهمه جاه و منقبت , از این همه حلاوت !
مینویسم چون نمیدانم چرا همیشه خوبان مظلوم بوده و هستند , سید جواد هم به عشق مولاش مظلوم شد و مظلوم شهید شد (شهید عشق) .

این مردمی که به حضرت علی می گفتند نماز نمی خونه , دیگه می خواستید به سید رحم کنن !

سید جواد مثل اربابش بود , آره ; به امام حسین وضو میگرفت ولی تو قتلگاه بهش سنگ میزدن و میگفتن کافره !!!

به قول آقا رضای هلالی شاید صدا و سیمای ما سید جواد رو نمیشناخت ! ولی از این حرف حمید خان علیمی هم نمیشه گذشت که میگفت :
تلویزیون برا آسید جواد خیلی کوچیک بود !

به قول حمید آقای علیمی , سید بزرگتر از این دنیا بود , برا همین نتونست بمونه !

هرکس حسین گفته که ذاکر نمیشود
مردم غلام فاطمه کافر نمیشود ...

آخرین نظرات
نویسندگان

۱۵ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۹
آذر

پرسش و پاسخ هایی در رابطه با زندگی آسید جواد ذاکر (3)


9 ) س : یک مسئله ی که بین دوستان و هیئتی هاست اینه که سید جواد ذاکر کربلا رفتند یا خیــر ؟

ج : باید عرض کنم که خیر! زمان صدام ملعون که دوستان سید میرفتند هرچند اصرار کردند, خود سید نمی پذیرفت برای رفتن و حتی بعد از سقوط حکومت بعث , هم خیلی از دوستان و رفقا نزدیک کربلایی شدن و سیــد باز قبول نکرد و بقولی منتظر دعوت نامه مستقیم از حضرت ارباب روحی فداه بود که این دعوت نامه در اوج شهرت و محبوبیت و جوانی در سحرگاه 15 تیرماه 1385 همزمان با شهادت ام العباس علیها سلام امضــاء و تأیید شد و سیــد عزیز ما برای همیشه کربلایی شدن .

 

10 ) س : سوال هام زیاده و خودتون میبینید که هر حرفی میزنم یه مستند هست و جواب شما یه سند براشون !

ولی کلا تو شب و روز و خیال به فکر فرو میرم که حسین آقا عینی فرد و حمید علیمی , حالا حواشی رو بزاریم کنار سید علی مومنی , اگه خدا نکنه بلایی سرشون بیاد دیگه من هم باید بمیرم !  مخصوصا حسین عینی فرد که به نظر من کل وجودشو به روضه هدیه کرده , خدا نفسش رو همیشه گرم نگه داره و همه بلاها رو ازشون دور نگه داره !

ج : حرفتون رو قبول دارم !

راجع بند اول فرمایش شما ,  من این پست رو ایجاد کردم که رو سنــد و مدرک حرفهام رو بزنم و خیلی هایی که سید رو از نزدیک ندیدن و یا با صدای سید حسینی شدن  . خیلی حرفها , تهمت ها و فحش هایی که همچنان به این سیــد غریب میدن رو میشنون و چون نمیتونن ثابت کنن مجبورن سکوت کنن !

راجع به این ذاکرین عرض کنم , حمید آقا علیمی که انصافاً  ادب , اخلاق و دل پاک و رحیمی دارن که همه رو ارباب عالم علیه السلام به ایشون هدیه داده , دیدی چه نفس گرمی هم داره !

راجع به سیــد علی مؤمنــی بدون تعارف  , اطرافیانش دارن کاملاً به اسم طرفداری تخریبش میکنن و نمیدونم خود سید علی آگاه هست یا خیـــر !؟

حسین عینی فرد هم فرزند استاد , شاعــر و ذاکر و فخرالمادحین حاج غلامرضا عینی فرد هستش دیگه ! خدا شاهده از ادب و معرفت پیش این خانواده کم میاری . (یک جای دیگه عرض کردم) حمید آقا علیمی میفرمودند :

آدم وقتی پیش حاج غلامرضا و آقازاده هاش میشینه , تازه ادب این خانواده رو میبینه , میفهمه که چقدر خودمون بی ادبیم  , از بس ادب دارن خانواده عینی فرد ...

خدا همه ی ذاکرین , نوکران , پیرغلامان و همه ی حسینیان عالم رو حفظ کنه و روح اونا که بین ما نیستن شاد کنه !!!

آمیـــــــــــــــــــــن

 

11 ) س : ماجرای مهدی مکانیک و سید جواد چی بود ؟ اینکه میگفتن مهدی مکانیک معتاد بود و غیره  !  والا نمیدونم شایعه هست یا نیست  , بر حسب شنیده هام این سوال رو پرسیدم ؟ من شنیده ام سید جواد , آقا مهدی رو به راه راست کشونده ؟

ج :  آقا مهدی که فامیلیش رو نمیدونم که معروف به (مهدی مکانیک) هست , یکی از بچه هیئتی های اخیر هستن که با نظر خاص اهلبیت علیهم السلام و صدای قدسی آسید جواد هیئتی شدن , بخاطر همین جریان , حضور داشتن تو جلسات سید جواد  , اکثراً جلسات آخری سید که حالا عده ای ایشون رو بعنوان میاندار میشناختن و میگفتن که ایشون مسئولیتی چه هیئتی و چه میانداری نداشتن !!! و فقط بعنوان یک سینه زن تو هیئات که آسید جواد بودن حضور داشتن , الانم تو شهر قم هیئتی دارن بنام محفل شاه علقمه که شبهای چهارشنبه برپاست .

 

12 ) س : چی شد که سید جواد با مداحانی هم چون حمید علیمی و حسین عینی فرد و سید علی مومنی آشنا شد ؟

من شنیدم قبلنا که سید و حمید با هم تو دیوانگان میخوندن , خیلیا ناراحت میشدن که چرا حمید میخونه باید میکروفون رو به سید بدن تا همش سید جواد ذاکر بخونه ؟

ج :

سیــد جواد ذاکــــــر که بود و چرا ماندگار شد ( 3 )

راجع به نحوه آشنایی حمید آقا با سیـد

خود حمید آقا میگفتن که از کودکی مداح بودن و تو مدرسه و جمع دوستان خودشون تو اصفهان میخوندند , بعداز مدتی یا سال 80 یا 81 (حضور ذهن ندارم دقیق) همراه با دوستانشون برای  مراسمات 28 صفر مشهد علی بن موسی الرضــا علیه السلام مشرف میشن و اونجا سیــد رو توی صحن قدس میبینن که مراسم داره و بعد از اون جلسه با سید آشنا میشن و از طریق آقا سید به دیوانگان میرن و الان بحمدالله یکی از بهترین مادحین و ولایی ترین ذاکرین و الحق از یادگاران سید جواد هستن.

  • دیوونه شهر عاقلا
۲۷
آذر
چرا دور از خدا اعتقاد داره سید ذاکر,  شهید شد؟

5 ) س : یعنی لوا الزینب همون شیفتگان حضرت رقیه هست ؟

ج : راجع به هیئت لواءالزینب سلام الله علیها ; بقول حمید آقا علیمی و همونطور که در پست بالا عرض کردم علاقه سید به این نام مقدس زیاد بود , به قولی قبل از عمومی شدن و به سر زبان افتادن , یکی دو جلسه نیز در شهر اصفهان برگزار شد بنام هیئت لواءالزینب سلام الله علیها و بعد از اون جلسه سیــد عزیز با یکی از دوستان بنام آقای حاج حسن کاظمی (مسئول فعلی هیئت لواءالزینب سلام الله علیها ) در صدد تشکیل هیئت عمومی شدند در شهـــــــــر قم ; که هیئتی بصورت عمومی در شب شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها 1383برگزار شد و بحمدالله جلسات روز به روز پررنگتر از قبل می شد و این جلسات حال حاضر هیئت لواءالزینب سلام الله علیها از عنایت خاصه حضرت زینب سلام الله علیها وهمان نفس زدن سیــد در این هیئت باصفــا بود که مانــدگار شده ,  البته ناگفته نمانــد همت دوستان علی الخصوص حسیــن آقا عینی فرد در برپایی و برگزاری این چنین جلسات هیئت بی اثـــر نبود .

 

6 ) س :  سید ذاکر برادر یا خواهری  داشت ؟ بعد از فوتش به خدا 10 تا داداش پیدا کرده بود , صد تا مادر پیدا کرده بود ...

این رو تو شب هفتش تو قم که بودم فهمیدم , به خدا از هر کی می پرسیدم یکی میگفت داداششم , یکی میگفت پسر عموشم و ... یه مقدار میشه در رابطه با خانواده سید توضیح بدید ؟

ج : آقا میــر محمد ذاکری , فرزند میر حبیب ذاکری , متولد فیرورق از توابع شهرستان خوی , یک داداش دارن بنام میر حسین و یک خواهر . مادر آسید جواد وقتی که سید 3 ساله بودن از دنیا رفتن و سرپرستی سید یا به نوعی تربیت بچه ها بدست خانم "اختــر علو" افتاد , خانمی که برای مادری کم نذاشت برای فرزندان ,  که الانم در شهر فیرورق در منزل پدری سید تنها زندگی میکنن , اخوی سید الان قم حضور دارن و متأهل و قبلاً طلبه بودن و خواهر آقا سید هم در شهر خوی زندگی میکنن .

  • دیوونه شهر عاقلا
۲۷
آذر

سیــد جواد ذاکــــــر که بود و چرا ماندگار شد ( 5)


1 ) س : آقای دارستانی چندسال پیش در سالگرد سید ذاکر در مسجد حضرت خدیجه فرمود سیدجواد را به خاطر اشعاری که می خواند اخراج کردند ؟

ج : اول بفرمائید که آقای دارستانی کجا این مطلب رو فرمودند ! ؟ شایــد حاج احمد راجع به تهمت ها و حرفهایی که پشت سر سیــد زده اند این مطلب رو فرمودند !!!

علت فاصله گرفتن از درس حوزه هم فقط خود سیــد بود , که بقول دوستان متعدد و نزدیک سید جواد از جمله حجت السلام سید علی سجادی و آقای سید جواد موسوی و ... سیــد اعتقاد داشت که سربازی برای حضرت حجت روحی فداه یا به نوعی طلبه شدن کار هرکسی نیست و بقولی ایشان خود را لایق این سربازی ندانستن و تصمیم گرفتن که از مدرسه جدا بشن و به مداحی بپردازند و اینجور خدمت کنن !

 

2 ) س : واقعا هیئت یا زینب سلام الله علیها و هیئت فاطمیون موسس اش سیدجواد بوده ؟

ج : راجع به هیئت یا زینب سلام الله علیها هم , آقای اصغر ورمزیار از دوستان و هم اتاقی سیــد گفتن که , زمانی که سریال امام علی علیه السلام پخش میشد و سید نیز علاقه داشت به این فیلم , به گلزار شهداء میامدیم و کنار خادم آستان حضرت علی بن جعفر علیه السلام , این فیلم را میدیدیم و چنان بعد از پایان سریال درب مدرسه بسته میشد در کنار ضریح امامزاده مقدس شروع به برگزاری روضه و سینه زنی میکردیم تا نماز صبح ,  و بعد از نماز راهی مدرسه میشدیم.

همین مسئله باعث آشنایی خیلی از هیئتی ها با شخص سیــد جواد شد ;  از جمله آقای حاج مهدی سلحشور, هادی خادم الحسین, آقا اسلام میرزایی, سید مجتبی طبسی و ...

برنامه گلزار شهدا  از آن زمان بحمدالله و عنایت شخص سیدالشهدا علیه السلام ادامه دارد .

راجع به هیئت فاطمیون قم نیز به همین نحوه طبق آشنایی و هم مدرسه بودن سید با حاج مهدی زمینه شروع و تأسیس هیئت فاطمیون نیز بنا گذاشته شد .

 

3 ) س : شغل سید چی بود ؟

  • دیوونه شهر عاقلا
۲۶
آذر

سیــد جواد ذاکــــــر که بود و چرا ماندگار شد ( 7)

ماجرای قمه زنی و قلاده انداختن سید جواد ذاکر !!!

مطلبی که چند روز پیش یکی از دوستان به حقیر رسوندن اینه که راجع به "قمــه زنی" و "قلاده انداختن" سید جواد قراره یک سایتی یا وبلاگی مطالبی رو نشــر بده!!! من عرض کنم که آسیــد جواد ذاکــر  فرد دورویی نبودن که تو جلسات عمومی اطاعت از فرمایشات رهبری معظم کنند و در جلسات خصوصی ...

ولی متأسفانه الان عده ی هستند که از سبــک و شعرو و اخلاق  و ... که بگذریم , در مجالس عمومی کاملاً از مسئله "قمه زنی" حمایت میکنند و بعدش سنــگ رهبری معظم رو هم به سینه میزنند ...

پس با یقین تموم عرض میکنم که دوستان هیچ تصویری یا عکسی از سید جواد ذاکــر علیه الرحمة موجود نیست که "قــلاده" و یا " قمه زده" باشن ...

پس دوستان حاشیه ساز و اهل حاشیه بهتره چشمان نامبارکشون رو باز کنن و کسانی رو ببینند که با سبــک و شعر دارن با این دســتگاه بازی میکنن و عده ی جوان رو با هیئت شـــاد و باحال آشنـــــا میکنن !!!

در مورد سید جواد ذاکر هم , یک نکته بس است و آن اینکه ; اینقدری که سید جواد ذاکر با صداش و با سوز و اشکش جوونای شیعه رو با اهلبیت علهم السلام آشنا کرد , یک سخنران رو منبر هم اینکارو نتونست بکنه !!!

هرحرف جایی و هر نقطه مکانی دارد ...


  • دیوونه شهر عاقلا
۲۶
آذر

سیــد جواد ذاکــــــر که بود و چرا ماندگار شد ( 6)


یک نکته راجع به زندگی شخصی آسیــد جواد ذاکر

آسیــد جواد یک عمه خانمی داشتن که از روضه خوانان زن بخش فیرورق بودند . یک خانم کنیزه حضرت زهرا سلام الله علیها

و علاقه بیش از حدی بهم داشتن , جوری که اقوام آسید جواد تعریف می کردند , این دو نفــر تو اتاق کنار هم می نشستند و برای هم روضه می خواندند . علاقه این دونفــر قابل وصف نبود , از زبان اقوام نزدیکــ سید عزیز , حتی زمانی که سیــد شهر خودشون رو ترک کردند  هرزمانی به فیرورق می رفتن حتماً به ملاقات این عمه خانم هم می رفتند .

آقای آرام دل فرزند ارشد این کنیزه حضرت زهرا سلام الله علیها می گفتند که روزی که خبر فوت آسید جواد را به ما دادن , مادر من هم در بستر بیماری بود و چون علاقه زیادی به سید جواد داشتن راجع به بیماری و حتی (چله کما) با ایشان حرفی نزدیم , راهی شدیم به سمت تهران برای حضور در مراسم تشیع سیدجواد , که اطرافــ خوی تماس گرفتند که مادرتون به رحمت خدا رفت ...

و این چه ارتباطی بود که در یک روز دونفر یک نوکر و یک کنیز بی بی سلام الله علیها با دنیا وداع کنند و به سفـــــــــر ابدی بروند

 

سفر آخر سید جواد به مشهدالرضا علیه السلام

حمید آقا علیمی تعریف کردند که آخرین سفر آسید جواد ذاکر به مشهدالرضا علیه السلام دیدنی بود , جلسات زیبای مشهد و مداحی های ماندگار سید در صحن قدس با اون هیبتی که جـــزء ارباب دوعالم علیه السلام , کسی به سید نداده بود .

بعد از ایام 30 صفر , کاروان هیئت دیوانگان حسین علیه السلام رهسپار کاشان شد و سید خواست دو سه روزی بیشتر تو مشهد بمونه , منم موافق بودم و همراه با یکی دوتا از دوستان مشهد موندیم .

با وصف معروفیت بیش از حد سید جواد , ولی چون چهره ی سید عوض شده بود و بودن با سید جواد برا خیلی ها دیگه سکوی پرتاب نبود , خلاصه تو اوج غربت یه اتاق اجاره ای گرفتیم و با تعدادی از بچه ها موندیم اونجا ، یکی دوتا از مداحان مقیم هم میومدن و سید رو میدیدند و میرفتن , شب سر سفره , حال سید بد شد به حدی که با سرفه زدن از سر سفره بلند شد و رفت بیرون

, نکته قابل تأمل اینجا بود که بعضی از آقایون حتی از سر سفره بلند نشدند که از اوضاع سید با خبر بشن ,  وقتی رفتم دیدم که خون بالا آورده و حالش شدیداً بد بود و زیر لب میگفت : خدایا خلاصم کن دیگه !!!

و بعداز اون سفر آخرین جلسه سید , ایام شهادت حضرت محسن علیه السلام و امام عسگری علیه السلام بود و دو روز بعد به کمـــــــــا و بعد به سفـــــــر ابدی دعوت شد ...


  • دیوونه شهر عاقلا